Átadták a Miskolc tehermentesítő út és az Y-híd projekthez kapcsolódó kerékpáros hidat és kerékpárutat

Balról: Sipos Zsolt, a HE-DO Kft. ügyvezetője, Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője, Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára

Balról: Sipos Zsolt, a HE-DO Kft. ügyvezetője, Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője, Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára

Átadták a Miskolc tehermentesítő út és az Y-híd projekthez kapcsolódó kerékpáros hidat és kerékpárutat. Az Y-híd hosszabb szakasza 12 támaszú és 268 m hosszú, míg a rövidebb 4 támaszú 69 m hosszú, és ehhez kapcsolódik egy új körforgalom valamint a Vörösmarty utca négysávossá bővítése. Az előzményekkel és a most átadott 430m hosszú kerékpárúttal elkészült Miskolc egyik legösszetettebb infrastrukturális fejlesztése. Az átadó sajtótájékoztatóján jelen volt Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára és Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője.

Több évtizedes problémát oldott meg a NIF Zrt., az Építési és Közlekedési Minisztérium jogelődjének az Y-híd elnevezésű beruházása, mely megoldást biztosít Martinkertváros és Szirma, valamint a belváros összeköttetésére, továbbá arra, hogy a Miskolcon keresztülhaladó teherforgalom a ne a belvároson át közlekedjen. A fejlesztésnek köszönhetően megszűntek a környéken csúcsidőben jelentkező torlódások, valamint egyszerűbbé vált a Tiszai pályaudvar megközelítése.
Az eredeti tervekben nem szerepelt a Csokonai Vitéz Mihály utca meghosszabbítása, a hídnál található P+R parkoló megépítése, a Kisfaludy utcai közúti híd teljes felújítása, továbbá az új kerékpáros út kialakítása sem. A beruházás részletei, kérdései és a társadalmi-városkép hatásait figyelembe véve az önkormányzat kérésére a projekt kivitelezője (HE-DO Kft.) és az Építési és Közlekedési Minisztérium közösen egy új megoldás dolgoztak ki arra, hogy a fejlesztések megfeleljenek a város és a lakók, valamint nem utolsósorban a műszaki szempontoknak is.
Az új 430 m hosszú kerékpáros út magába foglalja a mintegy 30 m támaszközű acélszerkezetű kerékpáros ívhíd építését és mintegy 80 m hosszúságban előregyártott elemekből készített támfal építését egyaránt. Alapvető volt a kerékpáros létesítmények esetében a MÁV-val történő együttműködés, különösen a helyszínen készre szerelt, 56 tonna összsúlyú hídszerkezet vágányok fölé történő beemelése miatt. A keresztezett vágányok közül kettő az egyik legnagyobb forgalmú, 80 sz. Budapest-Miskolc vasútvonalat alkotja.
Az átfogó fejlesztéseknek köszönhetően Miskolcon egy olyan beruházási csomag valósult meg, amely jelentős közlekedési hatásai, hálózati szerepe mellett a városrehabilitáció szempontjából is kiemelt volt.
A Miskolc tehermentesítő út I. és II. ütemének teljes fejlesztése hazai forrásból az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, valamint a HE-DO Kft. kivitelezésében 15.504.992.629 forint összegben valósult meg.

A mellékelt fotón:
 

2024. május 2., csütörtök, Zsigmond

Csillagpont Rádió podcast

Időjárás