Budapest után Miskolcon is HELLoAlu – Az aludobozok visszagyűjtésével most megszépülhet a miskolci campus

Miskolcra, pontosabban a Miskolci Egyetemre érkezett a HELL cégcsoport aludobozgyűjtő kampánya, a HELLoAlu. Az egy hónapig futó kampányban a hallgatók speciális, szelektív aludobozgyűjtő pontokon gyűjthetik az üres italos dobozokat.  Az akció nemcsak környezetvédelmi szempontból hasznos, de az egyetemisták is jól járnak: minél több dobozt gyűjtenek össze május 20-ig, annál komplexebb kültéri pihenővel gazdagodhat a Miskolci Egyetem. Tavaly ősszel indította útjára a HELL cégcsoport a környezettudatos hulladékgyűjtésre ösztönző kampányát, a HELLoAlut, melyben Budapest több villamosmegállója alakult át egy hónapra számlálóval ellátott speciális doboz-visszagyűjtő ponttá, ezzel irányítva a figyelmet a megfelelő helyre kidobott alumíniumdobozok előnyös tulajdonságaira.

Ezek a különleges közterületi installációk érkeztek most átalakítva Miskolci Egyetem campusára, ahol a cégcsoport öt visszagyűjtő pontot alakított ki. Ezekbe a speciális gyűjtőkbe lehet április 24. és május 20. között bedobni a kiürült italos aludobozokat. Az öt pontból kettő beltéren található, ezekbe összenyomás nélkül lehet belehelyezni a dobozokat, ugyanis a gép automatikusan elvégzi a hallgatók helyett a munkát.  A három kültéri ponton aludobozprés található, amellyel az italos dobozok könnyedén kisebb méretűre tömöríthetők, így még több aludoboz fér a konténerbe.  Az installációk tetején kialakított LED -es számlálón pedig minden arra járó láthatja, hogy hány aludoboz került már a gyűjtőbe.

Az egy hónap alatt begyűjtött, tervek szerint több ezer aludoboz természetesen újrahasznosításra kerül, hogy újra olyan alutekercsek készüljenek belőlük, amelyeket a HELL cégcsoport is használ termékei csomagolásánál, ezzel bezárva a körforgást.

„A kampány amellett, hogy megmutatja az egyetemistáknak, mennyire értékes csomagolóanyag az alumínium, egyben szelektív hulladékgyűjtésre is ösztönzi őket. A sikeres gyűjtés révén, együtt összedobhatnak egy kültéri közösségi teret, egy közösen élvezhető szabadtéri pihenőhelyet.  A HELL cégcsoport a bedobott palackok mennyiségétől függően viszonozza a hallgatók részvételét a körforgásos gazdaság megvalósításában, 1.000 összegyűjtött doboz után mini, 5.000 után midi, 10.000 után maxi Chill Zone épül majd a nyár folyamán, így a hallgatók a következő tanév elejétől már élvezhetik „közös gyűjtésük” eredményét” – mondta el a HELLoAlu kampányról Mihály Eszter, a HELL cégcsoport CSR managere.
A Miskolci Egyetem nemcsak környezeti, hanem társadalmi és gazdasági szempontból is kiemelten fontosnak tartja a fenntarthatóságot. A Föld napjához kapcsolódóan a Fenntarthatósági Témahéten nemcsak a HELLoAlu aludobozgyűjtő kampánya indult el a campuson, de a TeSzedd! országos hulladékgyűjtő akcióhoz is csatlakoztak a Miskolci Egyetem dolgozói. Miskolc Campus Forum Smart and Green hagyományteremtő üzleti konferenciát is szervez május 18-án a Miskolci Egyetem, ahol a fenntarthatóság komplexitására vállalatvezetők és politikai döntéshozók pódiumbeszélgetésekben világítanak rá. A campus közel száz hektáron elterülő gyönyörű parkjában naponta fordulnak meg az egyetemi hallgatók és az intézmény dolgozói, de középiskolás diákok és az Észak-Magyarország Régió jelentős vállalatainak képviselői. A Miskolci Egyetem és a HELL cégcsoport közös szemléletformáló kampánya is arra irányítja a figyelmet: zöldben zöldebb a miskolci campus.
Napjaink egyik legfontosabb fenntarthatósági feladata a különböző csomagolóanyagok visszagyűjtése és újrahasznosítása. Az alumínium dobozok ebből a szempontból is különlegesek, hiszen megfelelő gyűjtés és kezelés mellett végtelenszer, minőségromlás nélkül újrahasznosíthatók. Akár 60 nappal a szelektív hulladéktárolóba kerülés után ismételten csomagolóanyagként a boltok polcaira kerülhetnek. A HELL cégcsoport többek között ezért is választotta minőségi italainak csomagolására az alumíniumdobozokat, és mindenkit – fogyasztókat és italgyártókat egyaránt – arra ösztönöz, hogy az aludobozos termékek mellett tegye le a voksát és tegyen aktívan a körforgásos gazdaság megvalósulásáért.
A kampány részleteiről, az összegyűlt dobozok pontos számáról információk a https://helloalu.hu/uni/ oldalon találhatók.

A HELL cégcsoport fenntarthatósági tevékenységeiről:
A HELL ENERGY globális viszonylatban is az egyik leggyorsabban fejlődő FMCG márka. A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő energiaital brand 2006-ban született, 2010 óta Magyarországon piacvezető energiaital gyártó, mára pedig már a nemzetközi piacokon is meghatározó szereplővé vált. Hazánkon kívül már több mint 50 országban elérhetőek termékei, amelyből számos országban piacvezető. Világviszonylatban a HELL ENERGY DRINK a 3. legnagyobb energiaitalmárkájának becsülhető; az alig 3 éves ENERGY COFFEE jegeskávé márka termékeivel több mint 20 országban találkozhatunk; a XIXO jegestea brand pedig Magyarországon top 3-as pozíciót tölt be.
2020-ra a teljes termékportfólión (HELL energiaitalok, ENERGY DRINK jegeskávék, XIXO szénsavas üdítők és jegesteák, SWISS vitaminitalok) belül már 95% fölött van a végtelenszer újrahasznosítható alumínium dobozok aránya, és ezt az arányt 2025-re 99% fölé kívánja emelni a cég. A XIXO 2020-ban indított promóciója az aludobozok gyűjtésére és visszaváltására ösztönözte a fogyasztókat, melynek köszönhetően több mint 400.000 doboz gyűlt össze. A cégcsoport 2022 nyarán a fesztiválozókat, majd ősszel a fővárosban tömegközlekedőket buzdította nagy sikerrel az alumíniumdobozok szelektív gyűjtésére speciális installációkkal.
A HELL cégcsoport elmúlt években elért fenntarthatósági díjai: Fenntarthatóság Szimbóluma (2022), Green Brands (2022), CSR Hungary Díj (2021,2022), Energiatudatos vállalat elismerés (2020)