Átvették okleveleiket a vármegye legújabb kormányablak-ügyintézői

Huszonheten tettek sikeres kormányablak-ügyintézői vizsgát, és vették át bizonyítványukat március 3-án a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatalban. A Magyar Kormány képzési projektjének köszönhetően országszerte több mint 500 kormányhivatali dolgozó továbbképzését biztosították az elmúlt hónapokban. A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal kormányablak-ügyintéző képzésének VII. üteme sikeresen lezárult. A levizsgázott kormányhivatali dolgozókat dr. Alakszai Zoltán főispán és dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa köszöntötte. „Napról napra hatékonyabbá válunk” – fogalmazott dr. Alakszai Zoltán főispán az ünnepélyes bizonyítvány-átadón. A képzés kiemelt célkitűzése az ügyfelek elégedettségének, illetve a kormányhivatali munkatársak felkészültségének, naprakészségének növelése.

Dr. Alakszai Zoltán főispán köszöntőjében kiemelte, 2022-ben a kormányablakokban több mint 706 ezer ügy intézése során mintegy 678 ezer ügyfél esetében segítettek ügyintézőink megoldást találni a hozzájuk fordulók problémáira. Ez csaknem 90 ezerrel több ügyintézést jelent, és mintegy 50 ezerrel több ügyfelet, mint 2021-ben. „Önökkel találkoznak a legtöbbet az ügyfeleink, Önök azok, akik alapján megítélnek minket. Köszönöm Önöknek azt a szakmaiságot és emberséget, amit a mindennapokban a munkavégzésük során tanúsítanak! Büszke vagyok Önökre!” – méltatta kollégáit a főispán. „Ha állam van, minden van” – fogalmazott dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa. Mint mondta, hatékony közigazgatás nélkül nincs szolgáltató állam, nincs versenyképes gazdaság, nincs fejlődés. „2011-től folyamatos a fejlődés: az országban jelenleg 314 kormányablak várja az ügyfeleket, amelyek eléréséhez az emberek kétharmadának kevesebb, mint 14 km-t kell utaznia. Ahol pedig nincs ilyen távolságban kormányablak, ott van kormányablakbusz, ami igazi hungarikum” – emelte ki, hozzátéve: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye lakossága több mint 678 ezer fő, kormányablakainak ügyfélforgalma pedig meghaladja a 816 ezer főt. „Ha így nézzük, akkor minden vármegyei állampolgár 1,2 alkalommal volt már a kormányablakok valamelyikében ügyet intézni” – zárta gondolatait. Országosan 514 fő tett sikeres kormányablak-ügyintéző vizsgát, ebből 27-en Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében.