Május 27-én, hétfőn hajnalban újraindulhatotrt a menetrend szerinti vonatközlekedés a Keleti Pályaudvaron. A naponta több mint 30 ezer utast fogadó pályaudvar megszépülése itt azonban nem ér véget, 2020-ban a régi pénztárak helyén korszerű utascentrum épülhet. A Keleti pályaudvar az egyik legjelentősebb forgalmú vasútállomás, átlagosan 400 vonat indul és érkezik naponta, ezért is volt nagy szükség a karbantartási munkálatok elvégzésére. Az elmúlt két hétben többek között újraaszfaltozták az utasperonokat a csarnok egész területén, új, modern, ledes utastájékoztató kijelzőfalat telepítettek, korszerűsítették a térvilágítást, lebontották a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat. A pályaudvar teljes hálózatán javították a vasúti pályát, és elvégezték a szükséges beavatkozásokat a felsővezetéki hálózaton.
A korábbinál látványosabb, gyorsabb és korszerűbb megjelenítést tesz lehetővé a karbantartáson átesett, újonnan megnyitott Keleti pályaudvar utastájékoztató kijelzője. A 24 négyzetméteres LED falat és annak vezérlését a T-Systems Magyarország szállította a MÁV megbízásából.
A korábbi periodikus frissítés helyett azonnali változásokat is tud követni a Keleti pályaudvar új, az induló- és érkezővonatokat kijelző táblája. A 3x8 méteres LED fal május 27-étől segít az utastájékoztatásban.
A megújuló grafikus felület részletgazdagabb, tagoltabb elrendezést biztosít és a teljes felület kiszolgálására képes, így az esetleges váratlan helyzetek, figyelmeztetések könnyebben, akár a kijelző teljes felületén megjeleníthetőek. A megfelelő eszköz kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy ütésálló legyen és védhető a letelepedő galamboktól. Érdekesség, hogy a kijelző extrém hidegben, -20 fokban és melegben, +60 fokban is zavartalanul üzemel.
Az eszköz és a tartószerkezet szállításán túl a kiszolgáló szoftveres környezetet is a T-Systems biztosította, illetve a vállalat végezte el az integrációs feladatokat is.
Az elvégzett munkálatok jelentős mértékben javítani fogják a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát. A vasúttársaság nagyon köszöni az utasok és a térségben lakók türelmét a pályaudvar ideiglenes lezárása, a közlekedési korlátozások és a munkálatok miatt. A Keleti pályaudvar jelentős forgalmát tökéletesen példázza, hogy tavaly több mint 4 millió menetjegyet értékesítettek, az állomás 2018 évi nettó bevétele meghaladta az 5,6 milliárd forintot. Az összes menetjegy kétharmadát a pénztárakban, a fennmaradó egyharmadát automatákból vették meg.
A jelentős utasforgalom miatt kiemelten fontos, hogy az utasok kiszolgálása még komfortosabb legyen, ezért a pályaudvaron utascentrum létrehozását tervezi a vasúttársaság. Így az utasoknak a jövőben nem kell a pályaudvaron a széttagolt értékesítési pontok között „ingáznia”, helyette egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, és az utazással kapcsolatos ügyek intézésére.Az utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósulhat meg. Kilenc pénztári és két ügyfélszolgálati munkahely kaphat majd helyet, így a belföldi- és a nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az információs- és az ügyfélszolgálati iroda is itt működhet tovább. Helyet kap még egy szolgáltatásértékesítő iroda, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket intézik majd. A nemzetközi jegyváltást segítve az utascentrumban elhelyeznek egy önkiszolgáló nemzetközi jegyvásárlási pontot is.
A menetjegyváltási idő csökkentése a MÁV kiemelt céljai között szerepel, ezért az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó fogja a megfelelő munkaállomáshoz irányítani a várakozó utasokat, és terv szerint a jegyautomaták számát is növelni fogják a jelenlegi 14-ről 26-ra.
Annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen meg tudják közelíteni a peronokat mozgólépcső és lift is épül.
Jelenleg az építési engedély beszerzéséhez szükséges tervezés zajlik, az ütemezés szerint október elején indulhat meg a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás, és 2020 tavaszán kezdődhet meg az utascentrum építése. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósulhat meg.