Másfélszer nagyobb az elérhető informatikai állások aránya a munkaerőpiacon, mint a kapcsolódó képzésekre jelentkezőké. A felvételi ponthatárok kihirdetésével kiderült: mintegy százezer fiatal kezdheti meg egyetemi tanulmányait szeptembertől. Az IT területen a jelentkezések aránya azonban jóval elmarad a munkaerőpiac kívánalmaitól. A Dreamjo.bs szakértői szerint a munkáltatói márka tudatos építése elengedhetetlen, hogy cégünk versenyképes maradjon az egyre bővülő, de nagy hiánnyal küzdő informatikai piacon.
Az informatikai és mérnöki képzésekre idén az egyetemeket megcélzó fiatalok 20,7 százaléka jelentkezett a felvi.hu statisztikái szerint, tavaly pedig az összes gólya 23,9 százaléka kezdte meg tanulmányait ezen a területeken. A DreamJo.bs állásportálon viszont a felsőoktatásban részt vettek számára elérhető állásajánlatok mintegy harmada valamilyen IT szakmához kapcsolódik. Azaz ha a trend tovább folytatódik, a néhány év múlva dolgozni kezdő diplomások között sem lesz elég szakértő ahhoz, hogy csökkentsék a területen jelentkező többtízezres hiányt.
A többi területen kevesebb ok van az aggodalomra. A jellemzően gazdasági- és bölcsészszakokon végzettek által dominált szakmákban az állásajánlatok és a frissdiplomás „utánpótlás” aránya jól kiegészíti egymást – a marketinges, értékesítési és pénzügyi állásajánlatok a hirdetések mintegy negyedét teszik ki, gazdasági szakokra pedig a fiatalok 19 százaléka jelentkezett. Ezekben a szakmában ugyanakkor jelentős az átjárás, a bölcsész- és társadalomtudományi szakokon végzettek is gyakran helyezkednek el ezekben a pozíciókban.
Balogh-Mázi Mária, a Dreamjo.bs ügyvezetője szerint a vállalatoknak a jövőben még többet kell majd tenniük azért, hogy bevonzzák és megtartsák a jó szakembereket: „Egyre többen ismerik fel a munkáltatói márka építésének jelentőségét, és ezek a cégek tapasztalataink szerint elégedettebb munkatársakkal is rendelkeznek. Az IT szektor egyre élesedő küzdelmében fontos figyelni arra, hogy kihasználjanak minden lehetőséget arra, hogy megmutassák magukat és erőforrásokat fektessenek a munkáltatói márkába”.
Ha már a felsőoktatás során találkoznak a munkáltatókkal a fiatalok, ők nagyobb eséllyel lesznek később a munkatársaik, ami pedig végső soron biztosíthatja a cég folyamatos eredményességét. Erre természetesen számos egyetemi börze is létezik, de az interneten is egyre több ilyennel találkozhatunk. A Dreamjo.bs is hasonló céllal indította el másodszor is a Szerethető Munkahelyek díjat: szerették volna támogatni a hazai vállalatok munkáltatói márkájának építését, valamint bemutatni őket a fiatalok és tapasztalt dolgozók számára egyaránt. A díjra minden olyan hazai cég nevezhet, ahol a vezetők és munkavállalók egyaránt úgy érzik, náluk jó dolgozni. A nevezés és a Díj használata is ingyenes; a cél, hogy minél többekhez eljusson a jó cégek híre. További információ és a nevezés a szerethetomunkahelyek.hu weboldalon érthető el.